Tuesday, October 19, 2010 By: DAMAI IMPIAN D'BANGI

Aku kena tag la pulak...!



Lama sungguh tak up date blog aku, apsal ntah cam tak de mood jer. Banyak nak dicerita tapi semangat nak menulis kureng. Tup..tup..bukak blog ada makcik nak tag..tag kita lak..saje dia nak susah payahkan otak aku suruh buat exercise agar jangan cepat nyanyuk di hari tua... kesian kat dia.. kita layaaan jerlah ek. Hayatilah jawapanku ini Kak Pah ye...


1) Gambar kesukaan.


Antara berjuta-juta gambar yang aku suka tu haa..kek ateh nun..hu..hu.. rindunya di kala tidur dalam pelukan ibu, terasa nyaman, manja dan selamat. Orang tua dah tak ada..nasib ada pengganti..ehem..ehem..nyaman nyer...


2) Adakah anda rasa hot?


Kalau merujuk pada cuaca sekarang, memang aku hot sebab kereta aku aircond dia dah kong. Bila drive tengah panas buta..terasa mengelegak macam dalam oven. Satu lagi aircond kat kelas pun tengah meragam..akibatnya time mengajar, aku siap bersauna sekali sampai ketiak aku bermandi peluh dan wajah ku tegang berkilat-kilat menambahkan kejelitaanku dan awet muda. (yeah..yeah..boss nak ganti aircond baru..tak sabar..i like..)


Selain tuu..masa di alam remaja aku memang hot..meletup-letup macam Altantuya..ngee..


3) Cerita pasal gambar di atas.


Laaa...kan dah cerita kot tadi..tak ingat eh..?


4) Bila kali terakhir makan pizza.


2 bulan lepas kot..makan pizza hut yang ada meat ball bulat-bulat keliling dia. Ek eleh..iklan lebih..rasa hampeh. Aku memang bukan peminat fanatik pizza hut..heavy sangat..kalau dah sejuk keras, liat dan muak. Pizza Pah tak per..aku suka, lembut, sedap dan yang penting harga amat berpatutan.


5) Lagu terakhir yang anda dengar.


Tengah demam Maher Zain kan la ni..tengah tanda exam paper lepas sekolah kat kelas mesti layan lagu-lagu dia..For the rest of my life, Insyallah, Barakallah..lalu my new Nokia C3 lagi..


6) Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini.


Macam-macam yang telah, sedang dan akan dibuat. Punya siksa nak mengabiskan jawab tag ni sampai en asben ajak gi makan-makan kat Wong Solo pun aku tolak tau..hu..hu..nyesal gak ni kak pah oii..


7) Selain nama sendiri anda dipanggil apa.

Alamak..secret ni..nak cakap ke tak nak ek, em..ok kita terpaksa pecah tembelang. Sebenarnya kan..selain bernama Yati, sejak kecik di rumah aku dikenali oleh kaum keluarga, kerabat dan jiran terdekat dengan panggilan Zakiah..kah..kah..kah..sampai sekarang pun aku cam tak percaya.

Suami dan anak2 gelak-gelak ketawakan aku..diaorang kata tak relevan. Tapi ini nama pilihan dan gelaran khas dari mak saudara yang bela aku sejak kecik. Sebenarnya aku sendiri pun tak berapa suka...tapi lagu Ramli Sarip - Zakiah..Zakiah..ala dangdut padang pasir tu aku suka sangat2. Kini nama tu masih dipanggil oleh sebahagian kecil sanak sedara aku sebab yang tua2 dah ramai yang telah tiada.

8) Tag lagi 8 orang.

Amvoii...Sesedap rasa jer perintah-perintah orang ek. Sapa la yang sudi ni..

1. Rahmah (Akak Too)

2. Linda (Semuanya manisss)

3. Ayu

4. Pn. Kartini (Cetusan Minda)

5. Bahreyn (Wong Khoo Lai)

6. Kak Zah

7. Eqbal

8. Farid

9) Siapakah no 1 kepada anda.

Sahabat blogger, jiran tapi lain seksyen..aku 3 dia 5. Punya cerita diri yang menarik kerana ketabahan dan kemeriahan beliau menjalani hidup seharian. Jarang berjumpa namun dekat di hati.

10) Kata sesuatu tentang no 5.

Teman sepengajian di ITM S.Alam 86-90. Terpisah sejak lepas grad hinggalah bertemu kembali tahun ini dalan FB. Segak orangnya, dia Guru Besar,bertubuh besar, kereta besar, rumah besar dan semuanya besar-besar belaka kan Cikgu Bahreyn. Dia dah kawin tau...

11) No 3 ada hubungan dengan siapa.

Beliau tak ada hubungan dengan sesapa dalam senarai di atas melainkan sedara sesama Islam tapi dia adalah bersaudara dengan dua orang yang sangat terkenal sekarang yang menghasilkan buku-buku hebat!

12) Bagaimana pula dengan no 4.

Sis Kartini seorang guru yang dedikasi, blogger yang aktif dan rajin menyelitkan gambar2 yang cantik dan menarik bersama tulisannya yang berimformasi.

13) Pesanan kepada orang no 6.

Lama tak berinteraksi dengan K.Zah.. sekali lagi jauh di mata namun dekat di hati. Ape kabor Ayim anak teruna K.Zah. Mudah2an dia semakin sihat dan kembali bersemangat meneruskan pengajiannya.

14) Kata-kata cinta untuk no 2.

Hai..Linda..teruskan meransang rasa cinta dan kasih sayang suami isteri paling romantis dalam blog anda..sesungguhnya cinta suci itu anugerah paling indah dari Allah.

15) Adakah no 7 dan no 8 mempunyai persamaan.

Yup..mereka lelaki, masih bujang trang tang..tang..bersemangat tinggi dalam menuntut ilmu dan berwawasan demi masa depan yang cemerlang, gemilang dan terbilang.

16) Berikan 5 yang anda tahu tentang orang yang meng-tag anda.

1. Dia - my BIG BIG BIG BOSS kat sekolah (orangnya kecik jer..)

2. Kalau main masak-masak mesti jadi punyer...sodap lak tu..!

3. Penyabar nyer bukan main...uji la dia ape saja..penyayang, pemurah...

4. Dia suka bebenor snap sana snap sini, ke hulu ke hilir bawak kamera gedabak dia..cuba suruh dia snap gambor ular selain gambor siput babi...he..

5. Dah bercucu pun tapi aktif kan main..sama aktif cam cucu dia..tak lama Faris ada sepupu baru..insyallah bakal timang cucu pompuan lah pulak kan....

17) Persamaan antara kambing dengan lembu.

Ek..eleh..ape punye soalan da...dua-dua ada anu untuk keluarkan susu, ada bulu-bulu, ada ekor, kaki empat, ada mata, telinga, hidung, mulut..suka makan rumput dan semua bla..bla..

18) GAY or less

Ini soalan paling sukar difahami. Gay..Lesbian..gi tanya Adam Lambert yang baru datang menghiburkan rakyat Msia yang tak cukup-cukup berhibur ok...

Fu Yoo...sakit pinggang dan punggung den nak mengabiskan soalan pelik tapi benar dari K.Pah ni tau..ape-ape pun, harap akak berpuas hati la ye..selalu-selalu le meng-tag kami yang mulia nih.



6 comments:

ibundo said...

zakiah? hahaha.. zakiah... lawak tul la.
ti, ekau tak pogi makan kek wong solo tu jangan salahkan aku plak ek kehkeh..

Mama said...

Salam Yati

Ha ah ye... lama gak tak singgah... raya punya psl... mcm takde mood je.
Kepada Angah semoga mendpt keputusan yg meletup.

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

K.pah zakiah ok lg, selalunya diaorg panggil kita zaki jer..lg haru. hu..hu..nama jantan tu. Nak menyahut pun tak koser dibuatnya.

Makan kek wong solo boleh gi anytime..dah try lum, nasi ayam penyet, ayam bakar, sambal2 dia..sodap k.pah. Time bayar bil lg sodap..he..

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

T.kasih k.zah atas doa utk angah. Dia tengah pungut result trial SPM dia sekarang nih, so far so good..alhamdulillah.

Pn Kartini said...

salam my dear sis..:)

opss!!ada nama tinie arr..
uhh!!tak mampu rasanya nak menjawab sis..huhuhuh..


:)

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

salam sis tinie,

walau tak rajin komen di blog tinie namun tetap amik kesempatan membaca..klu ada ilmu dpt ditimba, klu ada kata nasihat dpt dipatuh..pokoknya blog tinie tetap di hati.

k.yati tak berani tag org..saja buat hiburan..bukan senang jugak nak jawab tu tinie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...