Thursday, March 25, 2010 By: DAMAI IMPIAN D'BANGI

Kucing lagi..meow...

Aduh...! Mak, apehal nih. Asal bukak pintu jer ada kucing lain datang.

Kucing semalam tu ke?

Bukan... ni kucing lain plak.

Jantan ke betina?

Sure betina nih..tapi bersih sikit arr dari semalam.
Eeeee..geram la, apsal hari-hari rumah kita ada kucing terbuang datang!

Ish! Tak baik cakap gitu tau angah, mungkin diaorang datang bawak rezeki.

Tau la..angahpun kesian juga. Tapi, bila kita start bagi makan..siap la, alamat dia duduk sini la jawab nyer..
Ni mesti si kuning gemuk ni punya pasal. Dia pergi menggatal dengan betina-betina tu... pas tu dia siap promote adress rumah kita..suruh diaorang datang sini.

Kah..kah..diam diam aku ketawa dalam hati. Logik jugak tu..


Sebenarnya aku setuju jugak cakap dia tu. Boleh kata hampir setiap hari pelbagai jenis kucing datang singgah kat laman atau belakang dapur aku. Ada yang bawak anak baby dua, tiga ekor. Ada jantan, betina, anak dara, janda. Gemuk, kurus kering, comot, busuk dan macam-macam warna.

Aku pasti, ini mesti kerja orang buang kucing. Buang la tempat lain, apa hal campak kat area rumah aku. Walaupun aku simpati, tapi mana larat nak membela semuanya.

Yang paling aku tak ta...han sangat, kucing-kucing tu tumpang muntah dan berak bersepah kat laman rumput rumah aku. Hu..Hu..hu..nak nangis aku dibuatnya.

Mujurlah ada seorang lelaki macho bernama suami mithali sedia membantu, dengan selamba dia berkata,
Ala...berguna ni..boleh buat baja ape.

Biasanya selepas beri makan kucing-kucing tersebut, suami akan menghantarnya ke tempat-tempat yang patut dan sesuai agar dipastikan mereka boleh dapat makan, insyaallah.

Tempatnya? Biarlah rahsia...

3 comments:

Pn Kartini said...

Salam sis..:)
mmg camtu laa lazimnya sis..bila dah start bg mkn...mulalah nk melekatnya...berduyun2 ekk yg dtg..:)aduhaiii..

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Sis Tini,
Demikianlah adanya. Bg mkn salah tak bg mkn lagilah rasa bersalah. Yg penting jgn disiksa kucing2 tu sudah, tak pasal2 menempah neraka jawabnya.

DrSinga said...

moga murah rezeki ke yang bersedekah kat kucing2 itu...
dan pada suami misalinya jugak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...