Friday, September 17, 2010 By: DAMAI IMPIAN D'BANGI

mari beraya...

Anak-anak jemput kengkawan datang beraya ke rumah..habis satu gang datang gang lain pulak..
Masa cuti raya ni la semua yang tengah study di IPTA/IPTS dapat berjumpa...



Tak habis kawan anak-anak beraya..kaum kerabat pulak tiba..apalagi silalah jamu selera, tak cukup kerusi makan dan sofa..atas lantai pun seronok juga..janji dapat makan...


Seperti biasa setiap kali raya rombongan Hj. Hamid berserta anak cucu cicit pasti tiba. Tuan Hj. Hamid big boss Perusahaan Hamid Tukang Kayu dari Batu Pahat, Johor adalah sepupu suami. Cawangan bisnes perabutnya di Pinggiran Putra dekat Putrajaya. Sesiapa yang teringin nak tempah anika rupa perabut silalah ke kedainya..ramai jugak pelanggannya dari Mutiara Bangi atas bukit nun...buatannya halus, berseni dan bermutu.


Kengkawan Nur Sakinah datang lagi...sila..sila..jamah ape yang ada..lepas makan kuih..boleh jamu mee bandung pula... rugi tak rasa..diaorang kata menjilat jari..boleh bukak restoran..
Alhamdulillah..


Ada lagi tetamu baru sampai dari Kuantan, kakak aku Datin Khasedah dan anak buah dari PJ.
Seronok main masak-masak kat dapur dan menjamu para tetamu. Hari Rayalah saat kita dapat berkumpul dan bertemu sanak saudara dan teman taulan yang datang dari jauh dan dekat. Sambil menjamu selera dan beramah mesra.. di akhiri dengan bermaaf-maafan lalu silaturahim bertambah erat, persaudaraan semakin dekat. InsyaAllah..panjang umur jumpa lagi tahun depan.



8 comments:

WONG KHOO LAI said...

Seronoknya dapat berjumpa sahabat handai taulan dan kaum kerabat. Bukan selalu dapat jumpa kan. Masing2 sibuk denghan urusan masing2.

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Itulah kelebihan hari raya,dapat bertemu sanak saudara. Khususnya yg dah lama tak jumpa..tiba2 muncul di h.raya..betapa mengusik jiwa dan silaturahim berpanjangan, bermaaf2an..pahala diraih dan dosa disisih.

Pn Kartini said...

salam my dear sis..:)

Mesti jenuh melayan tetamu kan sis..:)
namun walau mungkin kepenatan..tapi kepuasan melayan & meraikan tetamu pasti ada..:):)

selamat hari raya..:)

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

salam tini,
tini pun sibuk gak melayan tetamu yg berkunjung ke rmh kan..maklum h.raya. Puas sesangat melayan tetamu..org sudi dtg ke rmh..membahawa rahmat, kita layan dgn ikhlas seadanya..mudah2an mendapat berkat, insyallah.

en_me said...

meriahnyerr uoolsss..

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

alahai en_me yg berada di hujan emas di neg org, hujan batu jarang2turun di neg kite..raya le kata kan..kan..he..

LiNda said...

Salam kak ..

Meriahnya ..suka tengok .

btw - Kat Rengit tuh, cikgu aton and cikgu Ali memang terkenal . Rasanya memang betullah kata kakak kepada suami akak.

Ermm.. kalau tahu, boleh kita jumpa kaans.. kebetulan saya pun jumpa salah sorang blogger ( tinggal di KL ) pun pernah jadi anak murid .

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Salam Linda,

Insyallah, klu tak jumpa di johor..kot kot terjumpa di tengganu ker, sapa tau kannn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...