Sunday, June 13, 2010 By: DAMAI IMPIAN D'BANGI

CAMERON HIGHLANDS..KAMI DATANG LAGI..

Cameron Highlands - kami datang lagi. Kali ini hanya aku dan kakak berserta serombongan guru dari Tadika Aulad dan Pasti berkongsi satu bas mendaki tanah tinggi Cameron. Udara nyaman menanti kedatangan kami mengisi masa cuti. Sebenarnya pertama kali ke sini sewaktu berbulan madu dan anak dara kami ni berusia 5 bulan dalam rahim ibunya. Sejak itu kami sekeluarga dan adakalanya ditemani keluarga kakak suami telah beberapa kali ke Cameron. Penginapan biasanya kami tinggal di banglo esekutif yang disediakan TNB namun ada beberapa kali kami mahukan kelainan. Kami pernah menginap di Masjid Brincang dengan menyewa kelas yang dijadikan bilik. Malah pernah juga menginap di Sek. Convent Tanah Rata yang juga menyediakan kelas sebagai bilik. Suatu pengalaman paling berharga dan indah.






Apartment tempat kami menghabiskan cuti kali ini. Ok, selesa dan mudah cari makan bila perut dah keroncong. Makanan di restoran sekitar apartment sedap-sedap...




Singgah ke Bharat Plantation, meninjau ladang teh yang luas sejauh mata memandang.






































Jangan lupa beli sayur. Aku hanya beli kobis bunga, asparagus, celary, cendawan dan petai yang rangup dan sedap rasanya bila dicolet sambal belacan.


Murah RM10, sambil tolong orang asli berniaga.





1 comments:

DrSinga said...

stroberi tak masuk list pun??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...